Welkom

Dichtbij financiële, maatschappelijke en duurzame resultaten

Welkom: wat leuk dat je ons impact- en jaarverslag leest. 2020 was een bijzonder jaar. Ook voor Alfa, onze medewerkers en onze klanten. In februari werd het coronavirus in Nederland geconstateerd. We gingen massaal in een lockdown. We konden gelukkig snel omschakelen naar voornamelijk thuiswerken. We leerden op een andere manier werken en communiceren, veel online maar toch verrassend dichtbij.

Werken in een nieuwe situatie

2020 gaat de boeken in als een jaar om nooit te vergeten. Werk en privé liepen in elkaar over. Als werkgever hebben wij geprobeerd om zoveel mogelijk flexibiliteit en vertrouwen te geven aan onze medewerkers. Door aandacht en betrokkenheid draaide de business door en het was mooi om te zien hoe snel en gedreven onze collega's konden schakelen in deze nieuwe situatie.

Financieel een goed jaar

Financieel was 2020 voor Alfa een goed jaar. Het aantal klanten groeide dit jaar met 460 en mede hierdoor steeg de omzet naar bijna 95 miljoen euro.

Helaas worden de gevolgen van de coronacrisis met de dag meer zichtbaar. Door oprechte aandacht staan wij onze klanten bij maar we weten ook dat deze crisis bij een aantal klanten diepe sporen na zal laten. Dit zullen wij uiteindelijk ook weer voelen in de resultaten van 2021.

Vooruitblik

Ook 2021 zal, als gevolg van de coronacrisis, een jaar zijn met de nodige onzekerheid. We zijn een gezond bedrijf en verwachten dit met betrokken medewerkers en decentrale kantoren ook te blijven. We blijven zichtbaar, bereikbaar en toegankelijk: fysiek én digitaal.

Kengetallen

(in €)