Groeien bij Alfa

Ondanks het feit dat de focus van iedereen in 2020 heel sterk op corona lag, wilden we juist ook ruimte bieden voor de ontwikkeling van alle medewerkers.

Het aantal opleidingsuren in 2020 is ongeveer een kwart gedaald ten opzichte van 2019. Hier zien wij twee belangrijke verklaringen voor. Allereerst zijn vooral in het begin van de coronaperiode diverse opleidingsactiviteiten geannuleerd. Als belangrijkste oorzaak echter zien wij echter dat de meeste trainingen online gegeven zijn in plaats van op locatie. Hierbij wordt de leerstof meestal in veel compactere vorm behandeld en is er ook geen sprake van reistijd. Dit betekende dat er vaak niet meer dan een halve dag als opleiding geboekt hoefde te worden, terwijl er bij een training op locatie vaak een volledige dag zou zijn besteed.

Alfa Groeimaand

De geplande leerdag voor alle medewerkers werd vervangen door een online leermaand, waarbij medewerkers een maand lang digitale workshops, e-learnings en live webinars konden volgen. Hier is zeer veel gebruik van gemaakt, tot volle tevredenheid.

Lees meer over de Alfa Groeimaand.