Nieuwe medewerkers

In 2023 hebben we 218 nieuwe medewerkers aan Alfa weten te binden en in hetzelfde jaar zijn 162 medewerkers uitgestroomd. Daarnaast heeft O-twee en EBPortaal zich aangesloten bij Alfa. Hiermee is Alfa met nog eens 44 medewerkers gegroeid. Op 31 december 2023 waren er 1.171 medewerkers bij Alfa in dienst.

We zijn dus in 2023 met 100 medewerkers gegroeid en het verloop was 14 procent. Een knappe prestatie in deze krappe arbeidsmarkt. Ook in 2024 doen we er alles aan om nieuwe talenten aan ons te binden en onze huidige collega’s te behouden.

Inwerkprogramma

Met de aanhoudende instroom van nieuwe medewerkers hebben we een uitgebreid inwerkprogramma opgezet. Nieuwe medewerkers worden over het algemeen door de meer ervaren collega’s ingewerkt. Zij maken de nieuwe medewerker wegwijs binnen onze organisatie. In het kader van het verbeteren van de interne communicatie en het efficiënter maken van de onboarding van nieuwe medewerkers, hebben we in 2023 een onboardingspagina gelanceerd op ons intranet. Deze pagina is ontworpen om alle relevante informatie op één centrale locatie beschikbaar te maken, waardoor medewerkers gemakkelijker toegang hebben tot vakinhoudelijke kennis, organisatorische richtlijnen en andere belangrijke documenten zoals het Bedrijfshulpverleningsplan (BHV-plan). Daarnaast organiseren wij voor nieuwe medewerkers, vrijwel maandelijks, een centrale introductiedag. Tijdens dit inwerktraject vertellen en inspireren we de nieuwe medewerkers over onze duurzame ambities en ontwikkelingen.

Inwerktraject assistent accountants

Dit jaar zijn we gestart met het ontwerpen en ontwikkelen van een uitgebreider inwerktraject voor assistent accountants die nieuw zijn gestart bij Alfa. Op deze manier willen we nieuwe assistent accountants een goede start geven. Bovendien bouwen ze zo sneller de kennis en vaardigheden op die aansluiten bij Alfa’s manier van werken en bij de verwachtingen van de klant.

Meer informatie en verder navigeren door het verslag

Medewerkers
Arbeidsmarkt