Consultancy

Alfa Consultants heeft in 2022 een groot aantal klanten geadviseerd en begeleid. Het corporate finance team van Alfa Accountants en Adviseurs werkte aan ruim 150 opdrachten, alle in het midden- en kleinbedrijf. Driekwart van de opdrachten is afkomstig uit het Alfa-netwerk. Ook in 2022 is de begroting ruimschoots gehaald, zowel in omzet als in resultaat.

De verkoop van een onderneming, een fusie of het aantrekken van een investeerder: het zijn vaak transacties die een ondernemer maar eenmaal in zijn of haar leven doet. Alfa Consultants begeleidt niet alleen, maar adviseert ook hoe je op een duurzame wijze kunt ondernemen en langetermijnwaarde creëert. Het is daarbij belangrijk om te kijken naar duurzame financiering, subsidieregelingen en fiscale stimuleringsmaatregelen zoals de WBSO-regeling en de Innovatiebox.

Nominaties voor overname-adviseur van het jaar

In 2022 zijn Stephan de Groot en Jonah van Ravenzwaaij van Alfa Consultants door Brookz, platform voor bedrijfsoverdracht, genomineerd voor de titel ‘overnameadviseur van het jaar’.

Daarnaast kreeg Alfa Consultants in 2022 een eervolle vermelding in de Brookz 500. Het complete interview met directeur Frank van Ee van Alfa Consultants in de Brookz vind je hier.

Ambitie voor de komende jaren

Met vijftien adviseurs is Alfa Consultants goed op weg om uit te groeien tot een top-10 corporate financekantoor voor het Nederlandse mkb. Het thema duurzaamheid wordt ook in de overnamemarkt steeds belangrijker, iets wat goed aansluit bij de visie van Alfa. De scope van onze onderzoeken wordt daardoor breder, met als resultaat een nog beter advies aan klanten.

Bij de uitvoering van waarderingsopdrachten houdt Alfa Consultants in toenemende mate rekening met ESG-factoren. Daarnaast spelen ESG-factoren bij due diligence opdrachten een steeds belangrijkere rol.

Lees meer op www.alfa.nl/consultants

Voor meer informatie zie de webpagina's over onze duurzaamheidsadviesdiensten en waarom duurzaam ondernemen ook bijdraagt aan langetermijnwaardecreatie voor ondernemingen.