Arbeidsmarkt

Met de arbeidsmarktcampagne 'Groeien bij Alfa is groot worden in wat echt telt', beloven we potentiële medewerkers dat ze kunnen uitblinken in wat voor hen van betekenis is en dat spreekt aan. Dankzij deze campagne is onze organisatie ook beter zichtbaar geworden op de arbeidsmarkt.

Alfa en de arbeidsmarkt

Bij Alfa geloven we in groei, zelfs te midden van een uitdagende arbeidsmarkt. Om onze groeiambities waar te maken, heeft in 2023 een speciale taskforce arbeidsmarkt geadviseerd tot het nemen van een aantal maatregelen. Mede dankzij deze taskforce hebben we succesvolle maatregelen genomen, zoals:

• Versterking van ons recruitmentteam: we hebben vijf nieuwe recruiters aan boord die zich volledig toeleggen op het vinden van talent in verschillende regio's.

• Interne aanbevelingen aanmoedigen: We stimuleren onze medewerkers om Alfa aan te bevelen in hun netwerk. Dit heeft geleid tot een stijging in succesvolle plaatsingen van medewerkers die via collega's zijn aangedragen.

Solliciteren bij Alfa

Bij Alfa streven we naar een sollicitatieproces dat gewaardeerd wordt door onze kandidaten. Met een gemiddeld rapportcijfer van 8,3 hebben we dat zeker bereikt. Dit hebben we onder andere gerealiseerd door het uitbreiden van ons recruitmentteam en het implementeren van een objectief online assessment ter ondersteuning van onze sollicitatiegesprekken.

Meer informatie en verder navigeren door het verslag

Medewerkers
Arbeidsmarkt